Aegon Transitie Schade Zakelijk

Succes dankzij een door kernwaarden gedreven verkooptraject

Verzekeraar Aegon heeft het bedrijfsonderdeel voor zakelijke schadeverzekeringen tot niet-strategisch verklaard. Daarmee ontstond de behoefte aan een duidelijke visie op de mogelijkheden voor dit bedrijfsonderdeel. Turner werd gevraagd om het proces van ‘design of the end state’ en de transitie naar een andere verzekeraar te begeleiden.

We hebben de potentiële scenario’s vergelijkbaar en beslisbaar gemaakt. Door vooraf expliciet vast te stellen wanneer de transitie geslaagd zou zijn, werd een op kernwaarden gestoeld verkoopscenario ingericht. Deze criteria waren ‘een scherprechter’ tijdens de onderhandeling, carve out en overdracht van activiteiten.

De aanpak heeft geresulteerd in een succesvol verkooptraject en een door Turner aangestuurde carve out en transitie.

Kenmerkend voor Turner zijn volgens Maarten Edixhoven, COO van Aegon, drie zaken:
“Woorden en daden, vanuit visie naar executie gaan. De team benadering, opdrachtgever en Turner doen het samen. En: scherp en respectvol, je wordt aangesproken als klant.”

“Strategie-implementatie door een beter plan en een beter team; zeer tevreden.”

Robert van der Tol, Directie Aegon Nederland

Geïnspireerd geraakt? Neem dan contact op met:

Patrick Eppink

Meer weten over ons specialisme financiële dienstverlening

Financiële dienstverlening

De markt voor financiële dienstverlening. Een markt waarin continue verandering een vanzelfsprekendheid geworden is. Klanten willen betere producten en diensten tegen een lagere prijs. Toezichthouders eisen compliance met nieuwe wetten en regels. En aandeelhouders vragen een goed resultaat. Ondertussen verandert de markt in hoog tempo. Bestaande aanbieders ondervinden ook concurrentie van fintech bedrijven die gebruik maken van nieuwe technologieën.

Financiele dienstverlening         Digitale Innovatie